Liikunnanohjaus

Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen yksikkö järjestää monipuolista  ja terveyttä edistävää ohjattua liikuntaa kaikenikäisille kuntalaisille.

Kevään 2020 ryhmissä tarjolla monipuolista liikuntaa senioreille. Toiveet ja ideat ryhmistä ovat tervetulleita!

Tiedustelut ja ilmoittautumiset ryhmiin liikunnanohjaaja Mirka Jokiranta.

Kevään 2020 liikuntaryhmien aikataulu

Ma klo 9-10 Kuntosali Citykoti/Kotka
Ma klo 11-12 Kuntosali Karhulan uimahalli
Ti klo 12-13 Kuntosali Citykoti/Kotka
Ti klo 14-15 (3.3. alkaen) Vesijumppa Eskolan palvelukeskus
Ke klo 9-10 Kuntosali Citykoti/Kotka
Ke klo 11 – 12 (4.3. alkaen) Tasapaino- ja liikkuvuusryhmä Kumppanuustalo Viikari
To klo 9-10 Kuntosali Citykoti/Kotka
Pe klo 11-12 Kuntojumppa Steveco areena/Karhuvuori
Pe klo 12-13 Kuntojumppa Steveco areena/Karhuvuori

 

Kuntosaliryhmissä tehdään nousujohteisia voima- ja tasapainoharjoituksia. Ryhmät ovat pienryhmiä, jolloin pääsemme yksilöimään asiakkaan toiveet ja tarpeet kunnon ylläpitämiseksi. Ryhmä sopii myös apuvälineillä liikkuville.

Kuntojumpassa totutetaan erilaisia teemoja esim. keppijumppaa, venyttelyä, tasapainoa ja lihaskuntoa. Jumpataan seisten ja lattiatasossa. Oma jumppa-alusta mukaan.

Tasapaino- ja liikkuvuusryhmässä tehdään tasapainoa vahvistavia harjoitteita, sekä kehoa avaavia liikkeitä (venyttelyt ym.)

Vesiliikunta parantaa kestävyys- ja lihaskuntoa, lihasten venyvyyttä, nivelten liikkuvuutta, ryhtiä sekä lihastasapainoa. Vesi myös lievittää monia kipuja, mistä erityisesti reumaatikot voivat hyötyä.