Mussalon Etukylä, Takakylä ja Ristiniemi

Mussalo on vanha merenkulkijoiden ja kalastajien asuinpaikka. Alueen rakennuskanta on kiehtova yhdistelmä kapeiden kujien ja verkkovajojen kylämaisemia sekä moderneja uusien pientalojen asuinalueita. Mussalon asuinalueita ympäröi jylhä merenrantaluonto, kallioiset rannat, tuuheat metsät. Virkistys- ja liikuntamahdollisuudet ovat erinomaisia.

Suomen monipuolisinpiin lukeutuva Santalahden leirintäalue oheispalveluineen, täysimittainen golfkenttä sekä rakennetut luontoreitit ovat saarelaisten käytettävissä.

Mussalossa toimii myös koulu, päiväkoti sekä liikuntahalli. Alueen palvelutarjontaa koulua, päiväkotia, liikuntahallia ja kauppaa täydentävät Suomen suurimpaan satamaan kuuluva Mussalon syväsatama sekä siihen liittyvä vilkas ja kehittyvä työpaikka-alue.

Mussalosta sanottua

”Rauhallinen, lapsiperheille sopiva, kaikki tarvittava on sopivan välimatkan päässä ja julkinenkin liikenne kulkee tarvittaessa hyvin. Paljon leikkipuistoja tarjolla, koulu lähellä, meri lähellä ja lyhyt matka metsäreiteille.”

”Täällä ollaan lasten kanssa viihdytty. Turvallisessa ja kauniissa ympäristössä. Mussalossa on ihana koulu, monta leikkikentättää, meri jokapuolella, uimarannat, lenkkipolut, jalkapallokenttä, eikä keskustaankaan ole pitkä matka. Asumme rivitalossa, joka on vuokra-asunto ihanalla takapihalla. Lähin uimapaikka on 500 metrin päässä. Kaikkea on, mitä ihminen voi toivoa.”

”Rauhallinen, turvallinen. Todella hyvät liikkumismahdollisuudet ja kulkuyhteydet. Meri ihan vieressä. Maisemointiinkin on panostettu. Koulu ja päiväkoti lähellä.”

”Rauhallinen, seesteinen, positiivinen, harmoninen.”

Ristiniemestä sanottua

”Löysimme perheellemme yllättäen aivan täydellisen kodin meren äärestä Ristiniemestä. Täällä lapset on turvallista kasvattaa, luonto ja meri lähellä. Kaupat ja koulut ovat lähellä ja keskustaan vain pari kilometriä. Ristiniemen kyläyhdistys otti meidät lämpimästi vastaan kun muutimme.”

”Idyllinen saaristolaiskylä, lämmin, yhteisöllinen, rauhallinen, ajaton.”

Kartta Mussalosta ja Hirssaaresta