Kantasataman brändikyselyyn voi nyt vastata

Julkaistu 05.07.2021

Kotkan Kantasataman brändityö on edennyt vaiheeseen, jossa asukkaat, Kantasataman toimijat sekä valtakunnalliset toimijat esimerkiksi matkailu- ja tapahtuma-aloilta pääsevät kertomaan omia näkemyksiään Kantasatamasta. Näille kolmelle eri kohderyhmälle on luotu omat kyselykaavakkeet. Vastata voi itselle sopivimpaan kyselyyn tai vaikka useampaan.

Vastaa kyselyyn:

Asukkaat
Kantasataman toimijat
Valtakunnalliset toimijat

Kyselyt ovat avoinna 15.8.2021 saakka ja yhteystietonsa jättäneiden kesken arvotaan lippuja Merikeskus Vellamoon, Akvaariotalo Maretariumiin sekä Kotkan Kaupunginteatterin näytöksiin ja konsertteihin.

Avoimet vastauskentät vaativat vastaajilta jonkin verran aikaa ja ajattelutyötä. Kyselyn tuloksena saadaan siten arvokkaita ajatuksia brändityöhön. Tutkimuksen toteuttaa markkinointitoimisto Avidly, joka valittiin kilpailutuksella toteuttamaan brändinrakennustyötä. Työ käynnistyi kesäkuun alussa Kantasataman toimijoille järjestetyssä työpajassa.

Kyselyn päättymisen jälkeen brändityö jatkuu kaikille avoimena työpajana 2.9.2021 klo 17–19. Työpajasta tiedotetaan tarkemmin elokuussa.

Yksi Kotkan kärkihankkeista

Merellisen Kotkan Kantasataman alueen kehittäminen on yksi Kotkan kaupungin kärkihankkeista. Tavoitteena on, että Kantasatamasta tulee maan houkuttelevin elämysten tarjoaja, kaupunkilaisten olohuone ja vetovoimainen ja elinvoimainen innovoinnin ja yhteistyön keskus. Kantasataman brändi-identiteetin ja visuaalisen ilmeen tavoitteena on alueen ja sen palveluiden tunnettuuden parantaminen, sijoittumisen hyötyjen esille nostaminen ja alueelle sijoittuneiden toiminnan tukeminen. Brändi kokoaa alueen kaikki osatekijät/toimijat ja siinä huomioidaan kaupungin ilmastotavoitteet sekä kestävyyden mahdollistaminen.