Oman kaupunki-identiteetin vahvistaminen (ID #221)

Julkaistu 15.04.2021

EI JATKOON 

Kaupungin vahvuuksien markkinointi omille asukkaille, ei Kotkassa viimeinen ole sammuttamassa valoja, vaikka tätä paljon kuulee ympärillä.

IDEAN HYÖDYT

Kaupungin kasvu perustuu siihen, että asukkaat itse uskovat kaupunkiin. Kotka voisi enemmän markkinoida vahvuuksiaan kaupungissa asuville, jotka luonnostaan enemmän markkinoivat kaupunkia tämän jälkeen ulkopaikkakuntalaisille. Tämä on nähtävissä esim. Tampereesta. Positiivinen ja tulevaisuuteen katsova ote on ensin ”kylvettävä” paikkakuntalaisiin, vasta sen jälkeen markkinoida muihin kuntiin kannattavana asuin- ja yrittämispaikkakuntana. Positiivisuus luo positiivisuutta, negatiivisuus lisää negatiivisuutta. Eli siis kaupungin tulisi lisätä positiivista viestintää paikkakuntalaisille, markkinoida!

VASTAUS:

Kiitos ideastasi ja osallistumisesta Kotkan kaupungin ensimmäisen osallistuvan budjetoinnin kokeiluun. Kotkan kaupungin asiantuntijat ovat perehtyneet ideaasi ja arvioineet sen osallistuvan budjetoinnin arviointikriteerien perusteella. Arviointikriteerit löytyvät täältä: Arviointikriteerit

Tämän idean ei tarvitse edetä osallistuvassa budjetoinnissa, sillä se on osa kaupungin normaalia toimintaa. Tätä työtä kaupungin viestintäyksikkö tekee päivittäin ja jatkuvasti erilaisten, mm. sosiaalisen median ja verkkokanavien kautta. Lisäksi koko ajan etsitään uusia kanavia rohkaisemaan omia asukkaita suhtautumaan positiivisesti omaan kaupunkiinsa, sen vetovoimaan ja vahvuuksiin.