Ajanvarauksessa on käytössä TeleQ - puhelinjärjestelmä

Kotkan suun terveydenhuolto käyttää TeleQ- puhelinpalvelu-järjestelmää. Soittaessasi ajanvaraukseemme kuuntele tarkasti nauhalta kuulemasi ohjeet ja toimi niiden mukaisesti. Nauha kertoo viisi vaihtoehtoa, joista tulee valita se, jota asiasi koskee ja painaa oikeaa vaihtoehtoa.

1. Ajanvarauksen peruutus (peruutusautomaatti)

2. Ajanvarauksen muutokset (ei kiireelliset)

3. Kiireetön ajanvaraus (esim. tarkastus)

4. Päivystysajanvaraukset (eli hammassärky, turvotus tai hammastapaturma)

5. Laskutus ja muut asiat (hoitoon liittyvät kyselyt, neuvonta)


Peruutusautomaatti 5.3. alkaen

Peruutusautomaatin kautta on mahdollista peruuttaa vastaanottoaika myös silloin, kun ajanvarauspalvelu ei ole avoinna.

- Kerro automaatin puhepostiin nimesi, henkilötunnuksesi sekä peruutettavan ajanvarauksen tiedot.

- Kerro myös, mikäli toivot että sinulle lähetetään uusi aika perutun tilalle. Paina lopuksi #-näppäintä.

Lähetämme uuden ajan sinulle tekstiviestillä samaan numeroon, josta teit peruutuksen. Muussa tapauksessa lähetämme uuden ajan sinulle postitse. Lasten ja nuorten ajanvarauksen tulee olla huoltajan tai vanhemman peruuttamia.
 

6.3. alkaen ajan peruutus on mahdollista myös tekstiviestillä, numeroon 045 7396 5821. Viestistä tulee käydä ilmi asiakkaan nimi, syntymäaika sekä peruutettavan vastaanottoajan tiedot.
 

Tele Q takaisinsoittomahdollisuus

Palvelun avulla puheluruuhkia saadaan tasattua, jolloin asiakkaat tulevat palvelluiksi entistä paremmin ja tehokkaammin. Asiakas saa itse valita, jääkö hän odottamaan vuoroaan linjoille vai varaako hän itselleen takaisinsoittoajan, jolloin hammashuollosta soitetaan hänelle sovittuna ajankohtana. Kiireettömille ajanvarauksille tarjotaan takaisinsoittoaikaa klo 10.15 alkaen, jotta samalle aamulle tulevat särkypäivystys soitot saadaan hoidettua ensin.

Huomioitavaa on, että hammashuollosta varaamasi soitto tulee tuntemattomasta numerosta.

Ennen soittoa hammashuoltoon, tarkista puhelinnumerosi tai se numero, johon haluat meidän soittavan sinulle.

Soitettuasi kuuntele annetut ohjeet tarkasti ja toimi niiden mukaisesti.

 

Tele Q takaisinsoittopalvelu toimii näin:

- Soittaessasi palvelunumeroon kuulet ensin tervetuloviestin

- Sinulle kerrotaan, kuinka monta puhelua on edelläsi jonossa

- Hetken kuluttua sinulle tarjotaan mahdollisuutta varata takaisinsoittoaika "Jos haluat, että me soitamme sinulle niin paina tähti"

- Voit joko jäädä odottamaan asiakaspalvelijan vapautumista tai tähteä painamalla siirtyä takaisinsoittoajan varaukseen

- Tähteä painettuasi palvelu pyytää sinua näppäilemään oman puhelinnumerosi suuntanumeroineen järjestelmään (esim. 0401234567, 051234567)

- Jos et halua tai pysty näppäilemään numeroasi, kuulet hetken kuluttua viestin "Sanele puhelinnumerosi suuntanumeroineen äänimerkin jälkeen, niin soitamme sinulle"

- Saneltuasi puhelinnumerosi voit sulkea puhelimesi ja hammashuollosta otetaansinuun yhteyttä sovittuna ajankohtana - huom! Me soitamme sinulle tuntemattomasta numerosta